Febre Letal ~ James Dashner

15.5.17

Hola, petits pingüins!

Avui us porto una nova ressenya, aquest cop de la novel·la Febre letal, segona preqüela de la famosa saga El corredor del laberint, de James Dashner.

Autor -> James Dashner
Número de pàgines -> 400
Editorial -> Fanbooks
Any de publicació -> 2016
Idioma original -> Anglès
Idioma de la lectura -> Català


Fa molt temps hi va haver una fi del món. Els boscos cremaven, els llacs i els rius s’assecaven, el nivell dels oceans augmentava. Després va venir una plaga i la febre es va estendre per tot el planeta. Famílies senceres van morir, la violència va començar a regnar. Més tard es va fundar CRUEL, que buscava una resposta. I va trobar el noi perfecte. Es deia Thomas i va construir un laberint. Ara hi ha secrets. Hi ha mentides. I hi ha lleialtats que la història mai no hauria pogut preveure. Aquesta és la història d'en Thomas, i de com va construir un laberint que només ell podia enderrocar.

Aquest era un llibre que portava esperant molt i molt de temps. La trilogia principal de El corredor del laberint és sens dubte una de les meves preferides, però l'autor em va decebre moltíssim amb L'esclat, la primera preqüela de la saga (ni tan sols vaig poder acabar el llibre, i mira que ho vaig intentar...), així que no sabia què em trobaria amb aquest. Em vaig dur una agradable sorpresa, ja que va respondre (gairebé) totes les preguntes que m'havia formulat amb els anteriors llibres.

La febre ha acabat amb gran part de la humanitat. Molta gent ha mort, molta està destrossada per la malaltia i la poca que queda sana embogeix pel que hi ha al seu voltant. CRUEL vol reconstruir l'antic món però... és aquesta institució tan bona com sembla? CRUEL capta l'Stephen, un nen petit que ha de deixar la seva família enrere, una família afectada per la infecció. El cas del Stephen es repeteix molts més cops: han de buscar subjectes per experimentar i trobar la cura de la febre letal.

Febre Letal ens explica l'origen del laberint i com tots els subjectes van arribar allà, així com com funciona CRUEL. Tot escrit en tercera persona i des del punt de vista del Stephen/Thomas, ens anirem endinsant en aquesta xarxa de secrets i mentides. 

En quant al ritme del llibre, he de dir que és bastant lent però alhora interessant. Dashner combina capítols més informatius i d'altres amb més acció, i ens va introduint poc a poc a CRUEL i anem coneixent la organització més a fons, així com els personatges principals. He de dir que alguns capítols eren totalment innecessaris per al desenvolupament de la història, l'autor es repetia massa.

He de dir que m'ha encantat retrobar-me amb la Teresa i en Thomas, crec que són dos personatges molt profunds. Els podem veure créixer durant moltíssim temps, veiem com evolucionen i com els va canviant la seva relació amb CRUEL. I tampoc puc oblidar en Chuck... Ell era el meu personatge favorit de la trilogia principal, i tot i que tingui un paper secundari en aquesta novel·la, he gaudit de totes i cadascuna de les seves intervencions. És com el meu bebè...

En conclusió, Febre Letal és una lectura recomanadíssima per a tots els fans de El corredor del laberint que es van quedar amb ganes de saber com era la vida d'en Thomas, la Teresa i els altres clarians abans d'entrar al laberint.

Un dia com avui va néixer Arthur Conan Doyle...

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin