CRÒNICA + BOOKHAUL: 2x1 #kedada #recomanollegir

19.2.16

Hola, petits pingüins!

Avui, després de gairebé dues setmanes sense publicar (és el que té Batxillerat, que et fa parar boja); us porto dues cròniques i dos bookhauls en una sola entrada. Es tracten de dues de les trobades que s'estan fent per promocionar el concurs #recomanollegir, un concurs on els joves d'entre 14 i 17 anys poden enviar un vídeo de menys de tres minuts ressenyant un llibre (podeu trobar més informació aquí)




La primera trobada es va dur a terme a la Biblioteca Camp de l'Arpa l'últim dissabte de novembre del 2015, per ser més exactes: el dia 28. En teoria començava a les 11 i jo ja hi era allà un quart d'hora abans, però finalment va acabar començant un xic més tard.

Per començar, ens van fer uns quants vídeos entrant a la biblioteca per tal de fer després un vídeo de la trobada; i tot seguit, en Bernat i la Marta (dels canals Perduts entre llibres i Recomanacions de llibres, respectivament) van explicar la seva experiència com a booktubers. Aquesta història ja me la sabia (els he sentit en diverses ponències!) però tot i així no se'm va fer pesat: parlen amb tanta passió... Suposo que això és l'important: parlar amb passió del que t'agrada.


A continuació, els assistents a la trobada vam poder fer els nostres propis vídeos. Jo el vaig fer de Croquetas y wasaps, de Begoña Oro. Potser un xic estrany, oi? Com si no hi hagués prou amb la ressenya, ara vinc a fer-vos la murga amb un vídeo...

Per finalitzar un matí tan agradable, ens van portar a una sala on hi havia una taula plena de llibres i ens en van deixar escollir dos. Jo vaig triar El Càsting, de Roger Carandell, Ernest Codina i Núria Codina (que ja està ressenyat); i Un fill, d'Alejandro Palomas (que encara no he llegit però en tinc moltíssimes ganes).





La següent trobada va ser també en dissabte, concretament el 30 de gener; a la Biblioteca Vila de Gràcia. Només entrar ja em vaig adonar que seríem moltíssima més gent que a l'altra trobada. I no m'equivocava! Crec que vam ser fins i tot més de vint persones.

Vaig començar la trobada saludant tota aquella gent que ja coneixia i que em feia moltíssima il·lusió tornar-los a veure. Tot seguit, vam gravar un parell d'escenes postureig pel vídeo i ara sí, la trobada va començar amb una xerrada d'allò més tècnica per part d'en Jordi, un informàtic que ens va ensenyar tot sobre la il·luminació, els colors, els diferents tipus de plànols.. Finalment, hem estat tots debatint sobre què és el que realment fa interessant un vídeo, o en quina llengua l'hem de fer.

Després de molta xerramenca, va arribar l'hora de posar-nos a prova: ens vam dividir en grups i havíem de fer cadascun la nostra pròpia videorecomanació! Jo em vaig ajuntar amb la Wina, del blog Atrapada entre llibres; la Maria Eugenia, del blog La biblioteca de Hedwig; i la Tecla, del blog Perduda entre pàgines; i juntes vam crear el meravellós canal del qual mai veureu un vídeo LA BIBLIOTECA DEL PINGÜÍ ATRAPADA ENTRE PÀGINES i ens vam animar a recomanar Wonder, una lectura que ens havia encisat a totes. Després de tooooot això, va arribar l'hora de tancar la biblioteca; però molts ens vam quedar a la porta fent petar la xerrada.


Però per si no fos poc, ens van regalar un val per un llibre sorpresa i una bossa a la llibreria LAIE, a més de 5€ de descompte en un altre llibre. A mi em va tocar Girl Online, de Zoe Sugg; un llibre que ja està llegit i del qual aviat en podreu llegir la ressenya; acompanyat d'aquesta fantàstica bossa. A més. em vaig fer amb una de les cuquiedicions de Penguin, concretament Notre-Dame de París, de Victor Hugo.



I fins aquí la crònica de dos dies genials. Espero que els que vau venir també us ho haguéssiu passat tan i tan bé com ho vaig fer jo, va ser un plaer compartir moments lectors amb vosaltres! Fins la propera.

Un dia com avui va néixer André Breton...

12 comentarios:

  1. ¡Ooh! Doncs va ser una quedada genial, m'alegro que ho passessiu tan bé.
    A veure si m'animo a anar-hi a alguna.
    Petons!
    P.D. M'han encantat les teves adquisicions ;)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hauries de venir a la propera, segur que t'ho passes genial!

      Eliminar
  2. brutal el nou canvi de disseny *_*

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Merci Aria! La veritat és que és basiquíssim, la majoria del que pots veure és una plantilla que vaig instal·lar del blog Mery's notebook, i l'he anat canviant cosetes (com el fons, per exemple, que és d'una altra pàgina web; i el punter, lògicament). La veritat és que encara em queda bastant per fer amb el nou disseny, però la veritat és que jo no m'aclaro gaire amb els blogs de proves així que així està :')

      Eliminar
  3. Holaa!

    A mi em va agradar molt! Però no sé si podre venir a la seguent! S'intenterà ^^
    A mi em va tocar un llibre que no m'havia llegit per sort!
    Per cetr! M'encanta el teu nou disseny! Super guai!

    Petons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Wina!

      Espero poder-te veure a la següent, que a l'anterior no vaig poder hatejar Cantabile JAJAJAJA Ja em diràs quin llibre t'ha tocat!
      Del disseny em queden retocar moltes coses, però estava massa cansada de l'anterior i em venia de gust canviar. Un petó, ens llegim!

      Eliminar
  4. Hola!
    Com m'encante estes coses, quina pena que visc lluny de Barcelona. Pareixen molt xulos els llibres que t'han tocat!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Quina pena, segur que t'ho passaries genial! Dels llibres que ensenyo ja n'he llegit dos: El Càsting (que pots trobar la ressenya al meu blog) i Girl Online, que d'aquí poc també en parlaré.

      Un petó, ens llegim!

      Eliminar
  5. Ohhh Irene, gràcies per fer la crònica de les #kedades Ja estem esperant llegir la crònica de la tercera :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies a vosaltres per organitzar-les! Ja està penjada la crònica de la tercera :)

      Eliminar
  6. Respuestas
    1. Sí, has d'omplir un formulari. Aquí et et deixo el de la quarta trobada, per si t'animes a venir :) https://docs.google.com/forms/d/1-_wj6OetKWEH2xssgeobFekysoX_uOqIj5n6dYMtm5s/viewform?c=0&w=1

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin