Diferent ~ Andreas Steinhöfel

28.1.16

¡Hola, petits pingüins!

Avui us porto la ressenya de l'últim llibre llegit d'aquest any: Diferent, de l'autor alemany Andreas Steinhöfel. Ja per la portada d'un color taronja elèctric i lletres senzilles em va cridar l'atenció, però quan vaig llegir la sinopsi... No em volia perdre la oportunitat de llegir aquest llibre. Però potser totes aquestes ganes de llegir-lo es van esfumar una mica després de la lectura.

 Autor -> Andreas Steinhöfel
Número de pàgines -> 208
Editorial -> Cruïlla
Any de publicació -> 2015
Idioma original -> Alemany
Idioma de la lectura -> Català



263 dies després de l'accident, en Fèlix es desperta a l'hospital. No recorda res de la seva vida anterior, no sembla que tingui emocions, és excessivament sincer en tot el que pensa, ha desenvolupat habilitats gairebé fantàstiques i no reconeix ni els seus propis pares. Tampoc a ell no el coneix ningú i s'ha convertit en una presencia incòmoda i desconcertant, que tan aviat provoca temor com fascinació. El coma l'ha fet canviar, i ben aviat tothom s'adona que en Fèlix Winter ha deixat d'existir: ha estat substituït per una altra persona. I aquesta altra persona necessita un nom. Un nom diferent.


Estic contenta d'haver pogut llegir alguna cosa de literatura juvenil alemanya. La majoria dels llibres que llegeixo són d'autors catalans o espanyols, anglesos i nord-americans... Així que per aquesta banda estic contenta d'haver sortit del meu territori de confort. Està bé conèixer el que es publica en altres països, i més si és un autor molt reconegut nacionalment en el seu país d'origen.

El llibre està escrit en tercera persona i gira en torn un nen d'11 anys, en Fèlix (o Anders, que és com es fa dir després de l'accident); i de com evoluciona després de despertar-se d'un coma que l'havia deixat gairebé nou mesos inconscient. Però quan es lleva ja no és el mateix, és una persona completament diferent.

No us ho negaré: m'esperava una mica més d'aquesta novel·la. El llibre se'm va fer lent i pesat al principi, i no vaig agafar-li el ganxo fins les últimes trenta o quaranta pàgines. També m'hagués agradat que alguna de les subtrames cobrés més importància (vull salseo de la doctora i el infermer, vale?) Això sí, la forma en la que està redactada m'ha agradat moltíssim, es nota que l'autor ha escollit delicadament quina paraula col·locar a cada lloc.

Els personatges m'han agradat molt, sobretot en Fèlix i l'Stack. El primer m'ha semblat molt curiós: veu de colors les persones; és un nen sense cap mirament, sempre diu el que pensa i fa el que creu que ha de fer. El segon, m'ha semblat un vell admirable, de grans valors. L'únic que em faltava per als altres personatges era un pèl més de precisió, potser els personatges secundaris estaven massa poc definits.

El que més m'ha agradat és, sens dubte, el final. Després d'una trama bastant lineal sense gaires canvis, apareixen dos girs argumentals en les últimes trenta pàgines que fan que la història tingui molt més dinamisme i que t'atrapi.

Per això, la meva puntuació és...
3/5

En definitiva, Diferent és una història, tal com diu el seu títol, molt original i amb uns personatges genials; però sense arribar a ser un imprescindible de lectura.


Un dia com avui va néixer Colette...


*Moltes gràcies a Cruïlla per l'enviament de l'exemplar*

4 comentarios:

  1. Hola Pingu,

    Últimament he llegit moltíssimes ressenyes d'aquest llibre i sembla que està bastant bé! Els personatges semblen ser moolt interessants, igual que la trama, quan pugui intentaré llegir-lo!

    Petoons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, els personatges són molt interessants, sobretot en Fèlix/Anders. La trama no és res de l'altre món, crida més l'atenció abans de llegir-lo que no quan ja l'has llegit.

      Petons, ens llegim!

      Eliminar
  2. Holaaa, solo quería informarte que te nominado al Best Blog. Aquí te dejo el link: http://olorcitoalibro.blogspot.com.ar/2016/02/fui-nominada-al-best-blog.html
    Suerte!!!

    ResponderEliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin