CRÒNICA: Setmana del Llibre en Català 2015

27.9.15

Hola, petits pingüins!

Avui us porto un altra crònica, i un altre cop també en català. Bé, com es tracta de la meravellosa Setmana del Llibre en Català no tinc més remei que fer-ho en aquest bonic idioma, oi?

Bé, anem per pams. La Setmana del Llibre en Català ha celebrat ja aquest any la seva 33a edició, del 4 al 13 de setembre d'aquest any.


Jo hi vaig anar-hi tres dies, començant pel primeríssim dia, que vaig assistir a un recital de poesia. I imagineu quina va ser la meva sorpresa quan jo anava per allà caminant tan tranquil·la i de sobte veig el Bernat (de Perduts entre llibres, blog i canal) i la Marta (de Recomanacions de Llibres, blog i canal) davant meu. No vam poder estar gaire estona junts perquè ja era tard, però tot i així vam passar una bona estona parlant, el Bernat em va regalar un dels seus fantàstics i meravellosos punts de llibre i amb un punt de llibre que em van donar a una de les casetes, vaig poder completar el meu mural fet de quatre punts de llibre que constituïen la frase: "Llegiu llibres en català.", que havia començat amb els tres primers punts de llibre que m'havien donat a la meva biblioteca.

Per cert, el recital de poesia em va agradar bastant, sobretot la primera persona que va recitar, concretament uns poemes romanesos (fins i tot es va atrevir a recitar-los en aquest idioma davant un públic bocabadat) i algunes traduccions fetes de poemes romanesos al català. Tant em va impactar que només arribar a casa em vaig posar a llegir una antologia poètica que ella mateixa havia traduït (ja la tenia des de feia temps, faig trampa jejeje), anomenada Per entre els dies, del poeta romanès Marin Sorescu. D'aquí poc podreu veure pel bloc la meva opinió personal, però ja us avanço que és molt bona.

Doncs no en vaig tenir prou amb aquell vespre que vaig voler-hi tornar el dia següent, i òbviament no ho volia fer sola. Ho van fer amb mi la Júlia QUE NO TÉ BLOG i la Maria Eugenia, del blog La Biblioteca de Hedwig. Vam anar a fer un tomb per les casetes, vam tafanejar llibres, vam menjar un geladet, vam escriure una frase per la recollida de cites de la caseta de la Institució de Lletres Catalanes (la meva era: Crec que vaig emmalaltir de mort, un dia, quan vaig néixer; de Marin Sorescu) i vam remenar les postals amb cites que donaven a la mateixa caseta. Jo també vaig fer bookcrossing, una experiència que no crec que torni a repetir. Per cert, un consell: si teniu planejat caminar tota la tarda per Barcelona, no passeu abans pel ReRead i compreu cinc llibres, a més dels dos que ja porteu i de l'altre que us han regalat a la Setmana. No es nota que és experiència pròpia, eh? Després acabareu amb mal al braç, us aviso.

I per últim el màgic 12 de setembre, on vaig poder retrobar-me amb molta de la gent que havia conegut a la I Trobada de Joves Lectors i a la #KDDBooktubES, com les quatre personetes que he anomenat abans; l'Íñigo (de Cultura de Íñigo Ovejero), l'Helena (de Fox-Girl Read), la Kim (de Mi gran viaje literario), la Laura, l'Anna àlies Mixa, la Ídia (de Viajera de libros), l'Ainhoa i la Janett (de La Sombra del Libro), la Martina (de Volando entre Universos Perdidos, que comparteix amb la Janett) i el Pol (de Librolectores). També vaig conèixer gent nova, com la Tecla (del blog Perduda entre pàgines) i la Joana (del blog Joana's books).

A l'arribar allà, ens van donar una bossa xulíssima (que ja he utilitzat més d'un cop per anar a l'institut o a classe de música) amb el lema que us he anomenat abans, amb alguns objectes dins, com punts de llibre, acreditacions, dos diaris de La Vanguardia, un llapis i la programació del dia.


Primer va haver-hi presentacions de tres llibres: 100 jocs de màgia per deixar-los bocabadatsDiari del tot verídic d'un indi a mitja jornadaCants de sirena negra, amb pauses amenitzades per dues bones dones fent improvisacions divertidíssimes. Per la primera presentació, va venir l'escriptor del llibre, que és mag, i va provar alguns dels trucs que explica al seu llibre amb el públic. Com no podia ser d'una altra manera, jo vaig ser una de les voluntàries. A la segona presentació vam comptar amb el traductor, Yannick Garcia, i la Marta Botet, una de les meves amigues lectores catalanes. El llibre té bona pinta, la veritat. Tracta sobre la història d'un noi indi americà a la seva reserva. I per la tercera també va venir l'escriptor, Sebastià Benassar, a parlar-nos de la seva frustració com a estrella del rock i la seva novel·la en segona persona que tracta sobre un home que s'enamora d'una sirena i la busca per mig món.

El Mag Gerard i el seu llibre.
Després de totes les presentacions, vam fer-nos una desitjada foto de família, i ens van convidar a un vermut (la Ídia us diria que és GRATIS EH GRATIS). Vam anar tots junts a dinar i un altre cop de cap al ReRead, on em vaig fer amb tres llibres més. Llavors vam tornar al recinte de la Setmana del Llibre en Català i molts es van acomiadar allà, però jo encara m'hi vaig quedar una estona més amb alguns per participar a unes lectures en veu alta. Jo vaig escollir un trio de poemes de l'antologia poètica que us he anomenat abans, Per entre els dies. Us parlaré més a fons en una pròxima entrada, no patiu.

Per què hem de ser normals si podem ser dives?
Finalment, ja va ser la hora de tornar a casa, recordant tants bons moments i desitjant tornar-los a repetir d'aquí poc, potser amb algú de vosaltres? Qui sap. Us recomano encoratjadament venir a trobades com aquesta, trobes a moltíssima gent amb els teus gustos, aficions o totalment diferent a tu i, sabeu què? Fas noves amistats. Això és el més important.

Un dia com avui va néixer Irvine Welsh...


14 comentarios:

  1. Hola Pingu!

    M'ha encantat la teva crònica (: i els detalls de "la Júlia QUE NO TÉ BLOG" i "la Ídia us diria que és GRATIS EH GRATIS" m'han fet riure un munt!

    A veure si podem fer aquella quedada per abans de Halloween (;

    Petons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. HOLA!

      Gràcies pel teu comentari, i la quedada pre-Halloween és obligada!

      Un petó!

      Eliminar
  2. Hola!

    M'ha agradat molt la teva crónica! Tots allà ens ho vam passar súper bé. que guay va ser ^^
    L'últim paràgraf m'ha encantat!

    Una braçada!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola, jotaelecoll!

      Em va encantar la trobada i poder desvirtualitzar-te per fi!

      Un petó, i ens llegim! ;-)

      Eliminar
  3. Hola. una crónica muy competa. Acabo de descubrir tu blog y me gusta mucho la variedad de temas que tratas. En este momento tengo un blog dedicado a los jóvenes y nuevas tecnologías que te invito a visitarlo: http://cativodixital.blogspot.com.es/ . Si quieres seguimos en contacto. Yo ya me hice seguidora de tu blog.

    ResponderEliminar
  4. ¡Ala! Salir mencionado en el blog de la famosa Irene era una meta en mi vida. Me alegro de haberla cumplido. Por cierto, te he taggeado en el booktag de los Pollos, estás obligada a hacerlo.

    Un amistoso y cordial saludo.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. YA PUEDES MORIR TRANQUILO JAJAJAJAJA. YO QUIERO ESE BOOKTAAAAAAAAG

      Eliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin