La cançó de la nostra vida ~ Eloi Fortuny

6.8.15

Hola, petits pingüins!

Se'm fa estrany parlar en català al blog, però, com participo a la iniciativa de la qual us he parlat milers de cops Jo parlo català, volia publicar una ressenya d'un llibre català en aquesta bonica llengua. Som-hi!


Autor -> Eloi Fortuny
Número de pàgines -> 280
Editorial -> Cruïlla
Any de publicació -> 2014
Idioma original -> Català

La Sònia, la «cumba» de les avarques; el Marçal, l’independentista ligón; l’Uri, el modernet que estudia cine; i la Bet, la pija de Pedralbes, són quatre nois molt (però molt) diferents. Probablement, mai no s’haguessin conegut si no fos pel Fidel Martí, el profe de guitarra que comparteixen i que, per l’atzar, els porta a crear un grup de música per reviure els millors moments de la Nova Cançó catalana, mentre s’emboliquen en relacions d’amor creuades i gairebé impossibles. Aviat descobriran que res no és el que sembla, i que mai no és prou tard (ni prou d’hora) per enamorar-se bojament.


Vaig agafar aquest llibre de la biblioteca fa poc, i el que em va impulsar a fer-ho va ser, sens dubte, tot aquest tema de la música lligat amb una història d'amor. Està bé, també em va impulsar a fer-ho la portada. És preciosa! Crec que no em vaig equivocar en fer-ho, perquè vaig trobar una història fresca, perfecta per llegir a l'estiu.

Ens trobem amb quatre protagonistes ben diferents: en Marçal, la Sònia, la Bet i l'Uri. Tant ells com els altres personatges secundaris estan molt ben definits, però les relacions que l'autor crea entre ell, tot i estar ben fetes, alguna m'ha semblat bastant estranya; sobretot les històries d'amor, que són bastant sobtades i en algun cas, poc creïbles.

El ritme de la novel·la és bastant bo, amb capítols curtets que fan que no te n'adonis de com ràpid llegeixes. Està narrat en tercera persona, però cada capítol té un punt de vista diferent, el de cada protagonista.

Una cosa que diferencia aquest llibres dels altres (i que m'ha agradat molt) és que té un munt de referències al món de la música, sobretot de la catalana i dels festivals que es celebren en aquestes terres. Al final del llibre podem trobar, fins i tot, un recull dels títols de totes les cançons que hi surten. També m'ha agradat que en alguns capítols, intercalin la narració amb missatges de WhatsApp.

El final, pel meu gust, és massa obert, m'ha deixat amb ganes de més pàgines, i, sobretot, d'una segona part (això no pot acabar així!).

Amb tot això, la meva puntuació és...


3'5/5

Llibre perfecte per una lectura a la platja, un matí d'estiu.

Un dia com avui va néixer Piers Anthony...

2 comentarios:

  1. Sé que precisamente aquí no viene muy a cuento... ¡Pero te nominé al Liebster! http://palabrasachocolatadas.blogspot.com.es/2015/08/liebster-award.html
    nos leemos. :)

    ResponderEliminar
  2. PUBLICO, LUEGO EXISTO (¡!¡!¡)


    Pocas veces me aplatano. Escasas pero más que nunca. Dicen que leer entretiene. Pues será a vosotr@s ya que una gran mayoría de las lecturas de largo recorrido a las que a veces me enfrento, sólo consiguen amuermarme. Fiel a esa realidad, he escrito esta harto animada novela de pijerío que obedece a un formato de guión, lo cual facilita la visualización del texto. Si aún no acabas de creerte que mi obra va a acelerarte el ánimo en más de una ocasión, ojea gratis un cacho inicial a modo de aperitivo. Y si decides que su costo de 3.64€ (IVA incluido) responderá a las expectativas que te atrevas a crearte, agénciatela y puede que hasta seas feliz durante un rato. ASÍ SEA.


    http://www.amazon.es/NEUROSIS-Y-ANSIEDAD-VICEVERSA-ebook/dp/B0138OCGI8/ref=sr_1_fkmr0_2?ie=UTF8&qid=1438848006&sr=8-2-fkmr0&keywords=NEUROSis+y+ansiadad

    ResponderEliminar

Santa Template by Mery's Notebook © 2014
Adventure Time - Penguin